Hoppa till innehåll

Allmänt om Ledningssystemet

Nedan kan du läsa i mer detalj om ledningssystemets delar och funktioner.

Sammanfattning av Ledningssystemet

En kort sammanfattning av Ledningssystemet

Huvudkategorier

  • Ledningsprocesser
  • Huvudprocesser
  • Stödprocesser
  • Övrigt

Dessa är låsta och kan inte ändras (dess benämning eller antal kan ej redigeras).

Process består av:

  • Namn
  • Beskrivning
  • Processteg
  • Översikt

Processteg består av:

  • Namn
  • Beskrivning
  • Dokumentation
  • Länkar

Synlighets-alternativen är:

  • Processmall - dessa är alltid synliga för en administratör (kan ej ändras/raderas)
  • Ej publicerad - en ny process får alltid denna synlighet
  • Publicerad - en administrör väljer aktivt att publicera en process med följd att den blir synlig för användarna

Administratören styr över funktionerna:

  • Skapa - ny process med innehåll
  • Ändra - allt innehållet i en process
  • Publicera - synligheten för en process
  • Avpublicera - begränsa synligheten av en process eller processteg
  • Radera - ta bort en process permanent

Användare har endast synlighet för:

  • Publicerade processer och dess innehåll.
Ge läsrättigheter till ny medarbetare

Ge läsrättighet till ny medarbetare i ledningssystemet

När en ny medarbetare har skapat ett användarkonto på in.se och ska ha tillgång till ert företags ledningssystem så behöver du som företagsadministratör göra följande:

  • Gå in på Min sida
    Läsrättigheter.gif
  • Välj användarlista -> aktuell medarbetare
  • Välj redigera uppgifter -> läsrättigher
Lägg till Administratör

Lägg till en administratör i ledningssystemet

En organisation kan ha flera admnistratörer i ledningssystemet. För att ändra eller lägga till administrations-behörighet till fler användare, gör följande:
( Detta kräver att du är företagsadministratör på www.in.se och kommer åt användarlistan på min sida).

  • Gå in på min sida
  • Välj användarlista ->aktuell medarbetare
  • Välj redigera uppgifter -> tjänsteadministratör
Frågor och svar gällande inloggning med BankID

För att kunna logga in på in.se behöver du skapa ett användarkonto. För dig som skapar konto efter den 23 juni 2021 är det med BankID, till skillnad från användarnamn och lösenord som det var tidigare.

Har du frågor om BankID på in.se? Se våra frågor och svar om användarkonto med BankID.

Komma igång med IN Ledningssystem Bas - användare

Här under hittar du en guide för hur nya användare skapar användarkonton och vad de behöver göra för att komma i gång med IN Ledningssystem Bas.

Komma igång med IN Ledningssystem Plus - användare

Här under hittar du en guide för hur nya användare kommer igång med IN Ledningssystem Plus.

Att länka till dokument utanför lN Ledningssystem

För att kunna länka till egna dokument krävs det att du har en molnbaserad lagringstjänst (exempelvis Dropbox, OneDrive alternativt SharePoint.

Läs mer om dokumentstyrning

Val av webbläsare

För bästa funktionalitet rekommenderas Google Chrome eller Firefox.

Få in företagslogotyp på första sidan av ledningssystemet

För att få in er företagslogotyp på första sidan av ert ledningssystem, kan du som VD eller MU-ansvarig gå in på Mina Sidor och välja:
ladda upp er logotyp.

Då kommer er företagslogotyp visas på första sidan av ert ledningssystem: